Amigurumi·Review

Review: Lalylala Beetles, Bugs & Butterflies

Toen ik het nieuwe boekje van Lalylala tegenkwam, was ik meteen verliefd. Al die kleurrijke beestjes vond ik zo leuk! Echt weer een keer wat anders om te maken. Ik kon dan ook niet wachten tot het boek bij me op de mat viel.

Lalylala Beetles Bugs and Butterflies Amigurumi

De opbouw van het boek bestaat uit drie delen. Het boek begint met een verhaal over het leven van insecten en de verschillende stadia die zij doormaken, vervolgens komt er een deel met technieken en praktische informatie en het laatste deel beslaat de patroontjes, waarbij er begonnen wordt met een aantal basispatronen en de patronen verder de cyclus van het leven van de insecten volgt. Dit houdt dus in dat je eerst de patronen voor eitjes hebt (nog voor de basispatronen zelfs), vervolgens de patronen voor de rupsen, dan de patronen voor de vleugels van de vlinders en ten slotte volgen de patronen voor de larven en andere insecten.
Persoonlijk ben ik geen fan van deze indeling. Je blijft op en neer bladeren naar de basispatronen, waardoor het overzicht binnen een patroon wat kwijtraakt. Het verhaal aan het begin van het boek voegt daarnaast weinig toe. Qua opbouw had dit dus beter aan het einde kunnen zitten. De pagina’s met technieken zijn dan wel weer handig om op terug te vallen mocht je iets even niet meer weten. Omdat er veel verschillende soorten steken gebruikt worden in de patronen is het daarnaast fijn om ergens een overzicht te hebben van de afkortingen.

Lalylala Beetles Bugs and Butterflies pattern amigurumi

Het boekje ziet er verder heel mooi uit en de patroontjes worden super leuke knuffeltjes waar echt mee gespeeld kan worden. De omschrijving van de patronen is soms niet helemaal duidelijk. Zo nu en dan worden er ontzettend veel woorden gebruikt voor iets wat niet echt belangrijk lijkt te zijn en op plaatsen waar je een foto verwacht ontbreekt deze regelmatig. Met wat haakervaring is dit geen enkel probleem, maar voor beginners zorgt dit denk ik nog wel voor de nodige uitdaging.

Ondanks dat de opbouw van het boek naar mijn idee wat te wensen overlaat en de patronen niet altijd duidelijk omschreven zijn, maakt het eindresultaat alles goed. Want zeg nou eerlijk, wie wordt er niet verliefd op deze schattige, van gedaante wisselende beestjes?!

Lalylala beetles bugs and butterflies amigurumi life cycle

BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Een gedachte over “Review: Lalylala Beetles, Bugs & Butterflies